maandag 1 december 2014

P1 meter uitlezen raspberry pi

In dit artikel laten we zien hoe je dit kunt doen met de software Pmonitor en Domoticz. In mijn geval moest de communicatie van de PSmart Meter USB op . Pinstalleert Jessie Lite als je voor domoticz gaat copy dan deze link sudo curl -L install. Eerst maar eens low-level uitlezen wat die meter precies aangeeft.


Via via kwam ik op zonnestraal. Geen data vanaf slimme meter - Duurzame Energie.

Een andere afbeelding melden Meld de aanstootgevende afbeelding. In dit filmje laat ik zien hoe je zelf met behulp van een pkabel en een laptop een slimme meter kan. Er is ook een koppeling met de. Thuis de slimme meter uitlezen om precies te zien hoeveel stroom- en. De standdaard Spulslengte is 30ms, maar er zijn ook meters op de markt die zich hier niet.


Bij het zoeken op Internet naar slimme meter uitlezen vond ik sites waar ik goede. Een raspberry pi of een ander device met domoticz erop. Selecteer type: In dit geval een PSmart Meter USB.

De slimme meter heeft een puitgang waar elke seconden gegevens uitkomen. Op mijn webpage en het LCD scherm kan ik alles uitlezen. Misschien later nog een keer op de header van de Pi zelf.


Fysieke verbinding PPoort TTL . De toon moet de gegevens niet via P, maar vanuit mijn systeem . Ik wil het proberen met mijn DS210j. Raspberry draait een Linux omgeving, . Hierin lees je hoe je een analoge Ferraris- meter kunt uitlezen. Wanneer de meter data verstuurd zou ik hier dan wat voorbij moeten.


P-poort van een slimme meter kunt uitlezen. Om de ppoort van uw slimme meter uit te lezen met b. En het uitlezen via de command line tool . PConverter Cable v2) en wordt . Slimme meter uitlezen via PUSB kabel. Leesm ijn meter van infrax uit via domoticz software op mijn raspberry pi. Voor het aflezen van een traditionele gas- en stroommeter heb je Youless Energy Monitors nodig.


Met een appje kun je van buiten af prima de meter uitlezen. Nu ben ik natuurlijk erg benieuwd naar het uitlezen en bijhouden van deze data.

Ppoort uit te lezen met een raspberry pi en. Als ik deze website lees: kan ik de slimme meter uitlezen , zie. Parse Pdata from smart meter and send as compressed packet over RF12. Zie het kleine rode doosje links boven in de meterkast , vlak boven.


Data of Dutch smart meters can be obtained via the P-port. Als je een slimme meter thuis hebt dan kun je een P-kabel kopen en die er op aansluiten. Via Domoticz kun je hem dan uitlezen :). Hiermee krijgt u volledig onafhankelijk (en gratis) realtime informatie . Wil je je slimme meter live kunnen uitlezen ?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Популярные сообщения