maandag 28 november 2016

Slimme meter uitlezen raspberry pi

Met een Raspberry Pi , een kabeltje en software kun je gemakkelijk de gegevens uit je slimme meter uitlezen. Zijn er ook mensen die slimme meter uitlezen met de Raspberry Pi ? En die hierover met andere mensen willen delen? Een RaspberryPi , een slimme meter en een kabeltje ertussen. Eerst maar eens low-level uitlezen wat die meter precies aangeeft.


Slimme meter uitlezen met Raspberry Pi.

Via via kwam ik op zonnestraal. Thuis de slimme meter uitlezen om precies te zien hoeveel stroom- en gas je verbruikt? Dat kan eenvoudig met de Raspberry Pi. Het verbruik per uur wordt berekend omdat de slimme meter.


Ik wil de raspberry gaan gebruiken om de slimme ga- en electriciteitsmeter uit te lezen. Ik ben niet zo goed thuis in programmeren. Een raspberry pi of een ander device met domoticz erop.


Diverse kabels om zelf eenvoudig de slimme meter uit te kunnen lezen, energieverbruiksmanager CEMM of RaspberryPi.

Net als Lexheb ik ook een meter. Geen data vanaf slimme meter - Duurzame Energie. Ppoort uitlezen met de Raspberry PI - Modding. Ik heb al het nodige gezocht op internet naar het koppelen van de slimme meter met een Raspberry Pi.


Echter gebruiken ze daar allemaal een . Apeldoorn - Steeds meer woningen hebben een slimme meter en er zijn nu. Tegenwoordig heeft bijna iedereen een slimme meter in de meterkast. De slimme meter heeft een puitgang waar elke seconden gegevens uitkomen. Op mijn Raspberry pi zijn drie temperatuursensoren gemonteerd van het type DS18B20.


Op mijn webpage en het LCD scherm kan ik alles uitlezen. Hans gaat de slimme energiemeter uitlezen met de DSMR (Dutch Smart Meter Requirements) reader op een Raspberry Pi. Ik wil voortbouwen op bovenstaande sites, zal de slimme meter uitlezen met een Raspberry PI , maar zal de software realiseren in de programmeertaal C. Domoticz op een RaspberryPi om je energiegebruik te monitoren. De opbrengst van onze zonnepanelen via Raspberry PI.


Dan schiet het je te binnen dat er nog ergens een Raspberry Pi in de. Deze opstelling bestaat uit een Raspberry Pi (micro-computer) welke is doorverbonden met een seriële kabel naar de slimme meter. In een eerder artikel heb ik verteld hoe je de slimme meter kunt uitlezen met behulp.


Met Domoticz tover je je NAS of een Raspberry Pi in een handomdraai om.

Vandaag is het eindelijk gelukt om contact te krijgen met een slimme meter vanuit een raspberry pi. Ik was door een vriend gevraagd om daarmee te helpen. Ook in huize PA3ANG is de slimme meter geïntroduceerd.


De hardware bestaat enkel nog uit een Raspberry Pi Zero W. In een vorige post had ik het over het uitlezen van een slimme meter m. Netduino, maar dit kan natuurlijk ook door gebruik te maken . Bestel nu hier u slimme meter kabel voor 1euro. Een slimme meter heeft als voordeel dat je een beter inzicht in je. PConverter kabel te verbinden met je Raspberry Pi.


Hierin wordt beschreven hoe je een kabel aan . Ik zou gaan voor een Raspberry pi die je ook aan de wifi hangt, en die om de. SmartMeterDash kabels op Raspberry Pi met Domoticz.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Популярные сообщения